Ahli Nujum Politik

|

Ahli Nujum Politik

Selepas penat dengan isu politik di dua bukit dan batang air, kali ni saya nak berkongsi pendapat mengenai scenario politik sekarang.

Dari kaca mata aku la(yang sememangnya berkaca-mata) dalam tempoh 5 ke 10 tahun dari sekarang, jika BN (barisan nasional bukan name sebenar) tidak melakukan perubahan dari segi caram memerintah, monopoli media, amalan yang negative dan memcam lagi yang x bagus. Maka BN akan mengalami kekalahan dalam plihanraya dalam tempoh tersebut.

Ini berdasarkan keadaan semasa yang dilihat: umur 40 tahun kebawah lebih cenderung kepada PR, ini dapat dilihat dengan pilihanraya yang baru lepas nih dimana golongan muda ataupun belia lebih banyak meletak kan undi untuk PR.

Manakala mereka yg berumur 40 tahun keatas masih tegar untuk menyokong BN yang bagus ini. Maka undi mereka inilah yang banyak membantu bagi calon BN.

Budaya belia Malaysia sekarang yang lebih cenderung kepada bahan media yang adil dan saksama menambahkan lagi pengaruh bahan bacaan alternative dikalangan belia dan ini merancakkan lagi scenario politik Negara. Maka golongan media lebih mempercayai bahan alternative berbanding bahan media rasmi

Pengaruh kerajaan terhadap media rasmi yang terlampau (bukan aksi terlampau) seperti TV1 hingga 3 hehehhehe, utusan. B.harian dan seangkatan dengan nya. Akan menyebabkan golongan belia semakin bosan dan jijik dengan kerajaan kerana belia hanya mahukan satu platform yang adil dan telus dalam menyampaikan isu semasa. Bukan nya semua kebenaran dan kebaikkan yang dipaparkan tetapi keburukan juga diberitahu (adil dan jujur, bukan keadilan tau) yang penting untuk kebaikkan semua rakyat RENUNG-RENUNGKANLAH….

Jadi golongan belia adalah unsur utama dalam pembentukan politik akan datang
(tunggu 10 tahun lagi ak pun nak bertanding.. no duit-duit aaaaa. Hahahahah)

BELIA TONGGAK NEGARA