Kepelikkan yang dahsyat dalam pemuda UMNO

|

http://www.malaysiakini.com/news/102010

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan senarai 28 orang menteri dan 40 timbalan menteri dalam anggota kabinet barunya petang ini.

Kecuali ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin, kesemua ketua sayap dalam Umno dilantik menganggotai barisan kabinet baru yang diumumkan hari ini.

Ketua Wanita, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil dilantik sebagai menteri kemajuan wanita, keluarga dan masyarakat.

Manakala ketua Puteri Umno, Datuk Rosnah Rasyid Syirin dilantik sebagai timbalan menteri kesihatan.

Bagaimanapun, naib ketua Pemuda Umno, Datuk Razali Ibrahim dilantik sebagai timbalan beliau dan sukan.

Seperti yang diramalkan, ahli Parlimen Jerlun, Datuk Mukhriz Mahathir sebagai timbalan menteri timbalan menteri perdagangan antarabangsa dan industri (MITI).

Manakala antara menteri yang digugurkan ialah Datuk Seri Syed Hamid Albar, Tan Sri Muhammad Muhd Taib, Datuk Mohd Zin, Datuk Amirsyam Aziz dan Datuk Azalina Othman Said dan Datuk Ong Ka Chuan dan Datuk Zulhasnan Rafique. Turut digugurkan ialah timbalan menteri, Datuk Noraini Ahmad.

Manakala mereka yang dibawa masuk semula menganggotai kabinet kali ini ialah Presiden Gerakan, Tan Sri Dr Koh Tsu Koon dan ahli Parlimen Batu Pahat, Datuk Puad Zarkashi (timbalan menteri pelajaran).
.......................................................................

inilah pertama kalinya sepanjang aku mengikuti politik. ketua pemuda UMNO TIDAK masuk dalam kabinet, walaupun sekadar menjadi timbalan menteri.

Adakah warisan Pak Lah ini tidak dapat survive dalam kabinet yang baru ini, ataupun sume orang sudah dapat menilai ke kredibilitian nya..

sama-sama kita renungkan

2 comments:

Anonymous said...

apa yg peliknye bro......dlu ada satu ketika wktu zaman tun dr mahathir , datuk zahid hamidi sebagai ketua pemuda umno tak diangkat jdik menteri sebaliknya naib ketua , datuk hishamuddin yg di angkat jdik timbalan menteri.........tggu sket masa lg, si khairy tu nnti jdik le menteri........pas dr m meninggal kot.......hehehe.....

LoOz said...

so sesame kite tunggu.. huhuhuh. tuh pun kalo KJ dapat bertahan